REALIZOWANE ZADANIA
DOFINANSOWANIE LIKWIDACJI BARIER W KOMUNIKOWANIU SIĘ I TECHNICZNYCH
Dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych likwidacji barier w komunikowaniu się
Sprawę załatwia
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, Budynek B, Tel. (48) 38 15 075
Dokumenty od wnioskodawcy (strony)
1. Wniosek o dofinansowanie.
2. Kopia dokumentu potwierdzającego zameldowanie wnioskodawcy – dowód tożsamości lub zaświadczenie potwierdzające zameldowanie (oryginał do wglądu).
3. Kopia aktualnego orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność (oryginał do wglądu).
4. Aktualne zaświadczenie/zaświadczenia lekarskie, wystawione czytelnie i w języku polskim zawierające informację o rodzaju posiadanych schorzeń utrudniających komunikowanie się.
5. Faktura pro forma lub oferta cenowa na zakup urządzeń, usług wystawiona na:
o wnioskodawcę,
o rodzica lub przedstawiciela ustawowego ze wskazaniem osoby, której dotyczy zakup (w przypadku małoletniego dziecka),
o opiekuna prawnego ze wskazaniem osoby, której dotyczy zakup ( w przypadku osoby ubezwłasnowolnionej).
6. W przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika lub opiekuna prawnego do wniosku należy załączyć odpowiednio kopię pełnomocnictwa lub odpis postanowienia sądu o ustanowieniu opiekuna prawnego (oryginał do wglądu).
Warunki dofinansowania :
Dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się przysługuje osobom niepełnosprawnym zamieszkałym na terenie powiatu radomskiego, które mają ograniczone możliwości swobodnego kontaktowania się z otoczeniem. Dofinansowanie wynosi do 95% . Wnioskodawca zobowiązany jest do udziału środków własnych w wysokości minimum 5 % ceny brutto urządzenia lub usługi. Wysokość dofinansowania ze środków PFRON nie może przekraczać 15 krotnego przeciętnego wynagrodzenia. Nie są pokrywane koszty poniesione przez wnioskodawcę przed podpisaniem umowy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.
Forma załatwienia
Umowa cywilnoprawna na dofinansowanie, a w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, pisemna informacja wraz z uzasadnieniem.
Przewidywany termin załatwienia
Do 1 miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku oraz zatwierdzenia planu podziału środków finansowych na dany rok budżetowy, aż do wyczerpania środków.
Podstawa prawna
1. Art. 35a ust. 1 pkt. 7 lit. “d” ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ,
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Uwagi
Warunkiem przyznania dofinansowania jest posiadanie przez wnioskodawcę udziału własnego w kwocie nie niższej niż 5% kosztów realizowanego przedsięwzięcia.
Sprawę załatwia Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, Budynek B, pok. 02
Tel. (48) 38 15 075
Informacje na temat opłat
Postępowanie nie podlega opłatom.